out of order

ja så var det ytterligare en dag då man ska stänga av vattnet i huset... på den bekväma tiden 9-12 då ingen! mer än jag är hemma... så typiskt... därför sitter man nu med vatten i öronen och en knallrosa handduk om huvudet, hann springa genom duschen i alla fall..





Igår fortsatte jag med mitt balkongupprustande, har numera gjort mig av med mitt gamla växthus och bytt ut det mot en lite vinglig trädgårdsmöbel...ska leta efter ett fyrkantigt bord istället för ett runt tror jag... runda saker tar en satans plats...
Jag var även och handlade mer kryddor, Timjan,Basilika,Vitlök,Gräslök och bladpersilja sällskapar nu i två zinkhinkar =)

för tre dagar sen gick jag loss på allehanda trädgårdsprylar på Granit där jag fick tag på en Zinklåda, namnpinnar , en rosmarin och en Lavendel... dock glömde tjejen i kassan att ta betalt för växterna så jag sparade 118 :- =) gör mig faktiskt igenting... för jag märkte inte ens det förens jag kom hem...men men...

luktar Italien om hela balkongen nu =) himla trevligt tycker jag...nu är det bara att invänta sommarvärmen så man kan sitta där ute utan att få urinvägsinfektion och sus i öronen ... Izza försökte kalasa på Lavendeln igår...jag var måttligt road...inte...





så var vi med ifinalen av  Eurovision Song Contest!!! Yes!!!!!
Malena var på topp även om Rysslands tekniker borde bli bättre på att justera ljudet....det sög... man hörde förmycket bakgrundssång ...himla trevligt att hon bytt ut manskören mot snygga tjejer... hoppas på top 10 för henne i alla fall...för sjunga kan hon.

jag röstade på fyra andra bidrag, Turkiet, Armenien (tror jag det var) , Malta och och Israel... för det var en rätt snygg brud med =) alla samt Sverige då förstås kom med... jag borde jobba med detta på heltid... Christer Björkman släng dig i väggen... Kul att Shirley o Edward var kommentatorer... ha ha... inte lika stelt som när Pekka sitter och kommenterar ...

kan tänka mig att både Turkiet o Armeniens bidrag kan vara aktuella för Sthlm Prides Schlagerkväll ...

Vitrysslands sångare såg ut som en korsning mellan en flata och en vampyr...visst han kunde ju sjunga men vit kostym är inte så hett faktiskt.
Shirleys kommentar var skitkul... - jag vill peta in fingrarna i håret på honom och rufsa till det... det såg så stelt ut...



Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0