Batman

igår kollade jag på Batman the dark knight och ja jag tycker faktiskt att Heath Ledger verkligen förtjänade sin oscar även om andra bara tror han fick den för att han dog.
Men att axla rollen som Jokern kunde ju inte varit helt enkelt, filmen utspelar ju sig innan Jack Nicholsons jokern och han var ju som klippt och skuren för rollen.

Men Heath lyckas med jokerns speciella kroppsspråk och att behålla honom som det mystiska figur han är, ingen vet vart han kommer ifrån eller vem han egentligen är.



Älskar batman, han har alltid så skumma fiender så som Jokern, Two-face, Poison Evy, Gåtan, Pingvinmannen, kattkvinnan, fågelskrämman och ett antal korumperade mäktiga män ...
Redan som barn ivigde min storebror mig för batman, och då inte tecknade varianten utan the real stuff...

detta resulterade i att när jag var 7-8 år var jag utklädd till Batman på skolans maskeradfest och jag vann första priset...hur många hade sett en tjej i den åldern springa omkring i Batmandräkt... mamma ville att jag skulle vara prinsessa eller älva men jag tvärvägrade och pappa var så snäll att han gick till leksaksbutiken och köpte batmandräkten till mig, jag tror jag t o m sov i den, med mantel och huva...hela baletten ha ha...




Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0