Lång dag idag...



idag var jag faktiskt uppe redan klockan 7!! detta beror inte på att jag samlat ytterligare ett vuxenpoäng utan att jag helt enkelt var illa tvungen. Huset skulle bli strömlöst mellan 8-14 (curse you fortum) så om jag inte ville gå på en dubbelföreläsning med tom mage och dessutom lukta skunk så fick det bli en tidig morgon...

med 40 alarm och två morgonpigga katter var det bara att hasa ner från sängen, gjorde misstaget att öppna balkongdörren...iiiiiiiiiiiiiii va kallt det blev på en sekund...kastar ett öga på min termometer och den visar på lilla istiden -8 grader...wohoo jag är så redo för denna ljuva dag...inte...
Till och med Izza vägrade sticka ut nosen så jag drog igen dörren och kastade en längtande blick till min varma säng...
well ingen idé att inbilla sig något ...
tog en långdusch och försökte mig på konststycket att skrubba mellan tårna samtidigt som man geggat in balsam i skallen...skummet yrde.... vid den tiden på dygnet borde jag ha duschförbud...hela badrummet fick sig en dusch... ooops...

jag som börjat med en ny morgonvana (kallas tydligen för frukost har jag hört) kokade jag faktiskt gröt (4:e dagen i rad Paui mkt stolt) och den blev till och med ätligt .....

med tanke på lilla istiden utanför dörren föreberedde jag mig med långärmad t.-shirt jeans o luvtröja....mmm
var klar kvart i 8 ...så vad fasen gör man när man inte kan använda någonting i sitt hem egentligen....lyssna på tysnaden tro?

Packade skolväskan full med böcker , petade till katterna frukost och klapp mellan öronen och sen röra sig i sakta mak till skolan.
när jag kom till tunnelbanan inser jag att  ja glömt glasögonen....wohoo...

självklart hade Mina försovit sig och yrvaket bad om ursäkt 10 i 10.... första föreläsningen...para ihop person med årtal, händelse o plats....

luncha med Hatt-Magnus, gick till Lantis där all mat var mindre bra för Paui idag... mjölk, grädde eller senap....yuck...åt mackor med morotsröra tills jag mådde illa... fan har man betalt 60 spänn ska jag äta för det också...knep lite potatissallad med men varför denna stora förkärlek till kapris???

Föreläsning 2, lång och stundom rätt humoristisk...gillar Holm, han borde blivit skådis...

hem och handla  mat...pengar idag !



Hämta Buster på dagis, han var glad som vanligt fast han ville tjafsa lite med Douglas innan kan tackade för sig, vi sprang ifatt bussen o chaffisen var snäll och lät oss kliva på... idag hade vi tur och fick sitta vid fönstret...Buster hade fullt upp att fnysa , morra och göra sina roliga läten när han blir uppspelt... vid Rissne station klev vi av och han ville mucka gräl med en pit bull...faster tyckte det var en himla korkad idé.

lagade mat med brorsan , brinnande kyckling med ris och sen avslutade vi med våfflor =) mmm....perfekt avslutning på dagen måste jag säga..woffwoffdagen? nä våffeldagen är det ju =)

Night night sleep tight

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0