Insomnia



igår gick jag och lade mig i någolunda normal tid...dvs när man ännu anser att det är natt och inte tidig morgon....men inte fanken kunde jag somna inte...jag låg i soffan så jag hade krypavstånd till badrummet eftersom jag hade planerat att duscha innan jag gick till skolan.....jag låg där o vände och vred på mig så mycket som nu var möjligt när man har en Izza i ena armhålan och en Inca på magen.... klockan tickade och jag var inte ens trött i ögonen.....

när jag hörde att tidningsbudet kommit så fick jag helt enkelt nog.... jag tog mitt pick o pack ...inklusive två sömndruckna små katter under armen och kröp upp i sängen istället....

av ren utmattning slumrade jag till runt 6....klockan ringde envist från sin hylla.....snoozefunktionen fungerar....jag slumrade vidare till 10 då jag mordhotade mig själv att kliva upp.... tog en dusch....klädde mig o gick till skolan....hade en plan på att jag skulle läsa ett kapitel till ur dagens bok...gick någolunda bra.....

Ikväll har min bror varit över, vi har ätit fransk mat...dvs Sniglar...ja jag vet det låter skitäckligt osv....men!!! faktiskt med ton av vitlök o vitt bröd blir även detta en trevlig anrättning....



jag har varit rastlös hela dagen...avskyr att vara det... jag o Elli gick på stan efter skolan..kollade i butiker...var o köpte ett busskort....SHIT i helvete va dyrt med studentkort....rena rånet....2400 spänn.... jag trodde jag skulle klippa till gubben på SL-center... dessutom gick det inte att höra ett ord va han sa....han mumlande...dessutom bröt han på nåt afrikanskt språk som gjorde det ännu mindre möjligt att höra vad han ens försökte säga....det var ju rent omöjligt att ens läsa på läppar.... ska nog ta en kurs i teckenspråk....

hittade ett par grymt snygga gardiner på indiska......fett dyra!!! 199:- /vepan.... jag trodde jag skulle dimpa i backen....men fina var de.... attans skit också....

Nu är julen slut också...enligt nyheterna ska granen ut imorgon....får väl ställa upp min pridegran i jullådan igen...känner mig lite som Nemi.... håll till godo....



Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0