då va man igång igen



Nya året har kommit med buller och bång.

helt plötsligt är det januari igen....galet va fort det går...

funderar på att göra min årliga krönika, ett avslut...en epilog....you name it...

ärligt stulen från Elins blogg....

1. Gjorde du något i år som du aldrig gjort förut?
nja jag var på familjeresa med hela familjen till USA, det var länge sen vi reste hela bunten.

2. Har du några nyårslöften? Ja..umgås mer med Youssef... samt några jag ska jobba på själv.

3. Blev någon/några av dina vänner föräldrar i år? ja Petra o Sara fick lille Alfred, Melissa o Jonathan fick en Gustav dock inga jättenära vänner men kul i alla fall

4. Dog någon som stod dig nära? nej det är jag tacksam för, mamma var nära att stryka med i somras....jobbig tid.

5. Vilka länder besökte du? USA- New York, San Fransisco, Las Vegas och Los Angeles v 8-9 samt London i november.
 
6. Är det något du saknar år 2008 som du vill ha år 2009? en tjej hade jag inte tackat nej till =) Jag vill träffa min syster o syskonbarn...längtar

7. Vilket datum från år 2008 kommer du alltid att minnas? oj..hmm 1 juni när pappa ringde o berättade att mamma låg på IVA.
28 november då jag fick körkortet

8. Vad var din största framgång 2008? att jag faktiskt börjat studera o trivs till viss del...tentor är inge kul.
    Att jag blev enhetsansvarig på jobbet...känns som ett steg i rätt riktning.
    Tog körkortet!

9. Största misstaget? oj..hmm jag vet inte nu men klart har man gjort det..

10. Har du varit sjuk eller skadat dig? kronisk förkylning några gånger men ...ja... jag lär få den i år med...

11. Bästa köpet? min bärbara DVD o min Nikon D80

12. Vad spenderade du mest pengar på? filmer

13. Gjorde någonting dig riktigt glad? Ja! Alla underbara människor som är mina vänner i vått o torrt.

14. Vilka sånger kommer alltid att påminna dig om 2008? Bad Influence av Pink!, The winner takes it all från Mamma Mia

15. Var du gladare eller ledsnare i år jämfört med tidigare år? det är nog jämt skägg där...men visst mammas sjukdomsförlopp blir man ju inte direkt uppåt av...

16. Vad önskar du att du gjort mer? Motionerat. unnat mig mer ledighet..., hålla bättre ordning

17. Vad önskar du att du gjort mindre? Stressa

18. Hur tillbringade du julen? På Gotland med pappa o mamma

19. Blev du kär i år?  kär är väl att ta i men visst...she is still in my mind men mer än så blir det inte!

20. Hur många one night stands? trodde du va.... =)

21. Favoritprogram på TV? Lets dance, Melodifestivalen....

22. Hatar du någon nu som du inte hatade i början av året? jag hatar ingen....bara ogillar olika mycket...

23. Bästa boken du läste i år? Påven Johanna är bland det bästa jag läst...läser om Jonas Gardells böcker då o då...
 
24. Största musikaliska upptäckten?ingen upptäckt men återupptäckt ABBA ...deras musik funkar även på film
 
25. Något du önskade dig och fick? en underbar sommar med pride o medeltidsvecka med Youssef

26. Något du önskade dig men inte fick? mer pengar så man kunde resa?

27. Årets bästa film? "Mamma Mia"

28. Vad gjorde du på din födelsedag 2008?Pluggade inför tentan....skitkul not....men vi tog igen det med middag på Patricia senare.

29. Finns det någonting som skulle gjort ditt år ännu bättre? Ja det finns det säkert men orka älta.

30. Hur skulle du beskriva din stil år 2008? min! jag gör det jag vill o mår bra av allt från klädsel till handlingar

31. Vad fick dig att må bra? mina underbara vänner ! I love U!

32. Vilken kändis var du mest sugen på? Haha. hade inte tackat nej till Charlize men men...

33. Vem saknade du? oj ...jag vet inte

34: vem vill du umgås mer med under 2009?: min bror...jag älskar honom
 
35. De bästa nya människorna du träffade? Nea ! vi rockar fotoenheterna!!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0