Schlaget...first battle...

jaha då var första deltävlingen över för i år...suck

nåväl jag kan ju kommentera alla låtar som jag brukar göra....

Nina Söderkvist


låten: minns absolut inte texten men nog fan kan hon sjunga, kommer köpa hennes album när det kommer helt klart.

Klädseln: var lite väl mycket Xena Warriorprincess och håret var en korsning av Peggy Bundy o Fran Fine ... hade kanske varit snyggare med en snygg kvinnlig kavaj eller liknande...

betyg: 3,5/5

Jonathan Fagerlund



Låten: känns lite Jimmy Jansson goes 17 igen... ingen smashhit wonder men trallvänlig

Klädseln: ja va tusan kan man egentligen hitta på som kille i en tävling gjort för glitter o glamour... antingen snygg kostym (vilket hade blivit en knasig krock med låten) eller just t-shirt o jeans...trist men passar hans ålder, kanske varit på sin plats med lite mer färg...detta blev lite väl blekt.

Betyg: 3/5

Shirley Clamp



Låten: en vacker ballad men blev rätt platt när det inte fanns ett riktigt Crescendo som gjorde att låten lyfte.
Märktes att Shirley inte var 100% ok i halsen och det blev hennes fall gissar jag på. Kvinnan har en gudabenådad röst..varför inte fläska på...hon om någon klarar det.

Klädseln: finns inget mer rätt än en balladblåsa med svepande tyger...färgen påminner förmycket om Carolas Evighet så en annan nyans hade kanske funkat bättre men snittet och skorna var helt rätt...hade kunnat varit mer strass på skorna men modellen var fin,hon skulle haft Charlottes glittriga från när hon var programledare... Snygga ben ska dekoreras med glitter =)

Betyg: 3,5/5

Scotts



Låten
: vet inte vad jag ska kalla detta...men jag skulle aldrig rösta på detta.. Arvingarna är de enda som lyckats med detta....gäsp

Klädseln: känns vanligt, normala partykläder för unga män ..ingen överraskning ...trist...trodde vi fastnat i Svartvitt läge på tv:n...

betyg: 2/5

Emilia



Låten: minns den inte...vill nog inte det heller...hon har noll utstrålning...skärpning till finalen tjejen...

Klädseln: tanken var nog god, guld passar henne dock var figuren på klänningen boooooring... men vem tvingade på henne mormorsstrumbyxor? vad som helst men inte helsvarta täckande tjocka strumpbyxor....!!!

Betyg: 2/5

Alcazar



Låten: Nu snackar vi schlagerbidrag ! man blir glad av den och på partyhumör helt klart =) Danssteg o rosa mick ...me löööv...

Klädseln: det blir alltid färg och fart när Alcazar kliver på scenen, 80-tal o tuggummipop welcome back ... det passar låten och gruppen kan bära upp det utan att det ser löljigt ut...

betyg: 4,5/5

Caroline af Ugglas



Låten: OH MY GOD,  WTF???? snälla snälla snälla...kunde ingen släpa av kvinnan från scenen??? lät som att hon hade väääldigt ont i magen....höll på att svimma av chocken....resten är suddigt ....jag kan fixa att hon tolkar Janis Joplin, jag kan fixa att hon är sig själv (hon är jättetrevlig)  men inte i schlagern!!! vinner hon flyttar jag utomlands.

Klädseln
: såg ut som förra klänningen hon hade för något år sen....

Betyg: 0/5 (och då är jag snäll)

Marie Serneholt



Låten: allt låter ....hur ska jag uttrycka mig...hmmm.... Britney Spears wannabe.... Disconnect me...helst NYSS

klädseln: hur många gäss fick sätta livet/dunet till den klänningen som också känns som något Britney travar runt i... plastigt och barbievarning utfärdas... kan hon se avslappnad ut?

Betyg 1/5

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0