Finally Friday!

då var det fredag igen.. jag sitter och pluggar vilket är rätt mysigt nu när det är mörkt ute...jag har svårt att plugga på dagtid...varför vet jag faktiskt inte men jag kan helt enkelt inte koncentrera mig ... kanske e allergisk mot solljus?...

satt i soffan nu med katterna i famnen,det är lite bökit med två luddbollar i famnen när man försöker markera ord i böcker... inte hjälpte det att Izza blev helt rabiat på min överstrykningspenna...nu är hon StridsIzza med blåa streck i ansiktet...ser smått galet ut ....



funderar på vad jag ska äta ikväll...det är ändå fredag så det är ju lite kul att göra något mer "fredagsaktigt" än käka trist sallad eller macka som jag missbrukar ändå under tentatider...det är fem dagar till pengar...suck... men ja det kunde ha varit värre antar jag...jag har mat hemma men ingen fantasi just nu...

Imorgon är det tredje deltävlingen i Schlagern...wohoo..förra veckan har jag ännu inte skrivit om, men jag hade mina favoriter, Måns och Cookies and Beans....

men vad gjorde Markoolio på scenen...visst han e rolig och barnslig men det där ...nä håll dig till glad barnpop...

och Lilli o Susie...OMG... de har tydligen fastat i 80-talet på allvar...vad hade Sussi på sig??? 80-talsjacka, pastellrosa...tur att hon lämnade pudelfrillan hemma i alla fall... de sjöng inte helt rent heller..

Men jag diggade Måns, han kan sjunga och dansa...men det enda jag undrar är vad hade han runt höfterna för kråsband? det var det enda jag störde mig på.



Cookies and Beans
gillade jag, de kan sjunga och är inte så uppskruvade att det är schlager...lite lay back med självkänsla...ok kläderna var väl inte det hippaste men äh.... jag gillar Frida Öhrns röst =)



annars var jag faktiskt imponerad av H.E.A.T s sångare...grym röst...har dock utvecklat en allergi mot män i spandex och frisyrer från 80-talet...ser ut som de klippt sig med en häcksax hela bunten.

fasar för vad som väntar imorgondagens deltävling...OMG....



Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0