psyke

idag har jag varit ganska bra på skolfronten...egentligen skulle jag varit på två! föreläsningar idag...men insåg att om jag ska bli klar med den här sabla skoluppgiften innan nästa istid bryter ut så får jag ta mig i kragen och sätta mig med den.

är på uruselt humör idag, jag har så svårt att få ro när jag ska plugga, det finns tusen andra saker jag hellre gör förutom just det jag borde.... har sen ett halvår tillbaka försökt få genomgå en undersökning om vuxen ADHD...


1. kontaktade skolans "stödpersonal"..tyvärr du har inget papper på att du har koncentrasionssvårigheter så du kan inte få hjälp av oss....surprise....not...dock tyckte tanten att jag skulle prata med min husläkare om tips och råd...

2. Han såg förbryllad ut, det finns inget test som görs som kan avgöra hur landet ligger utan man ska söka till psyket....
(tack då var man ett psykfall också...toppendag det var), han tipsade om studenthälsan.....

3. sagt och gjort, efter ett jäkla letande på nätet så hittar jag studenthälsan... välj mellan medicinsk eller psykeatrin....vet inte om det finns ett unversalpiller för sånt men ....ja ja..gick dit på drop in...
fick träffa en medelålderskvinna som satt mittemot mig på en minst lika obekväm stol som jag och undrar varför jag var där... förklarade att jag ville bli utredd.... samma visa där...vi har inga prov för sånt.... nähä...

sen satt hon och intervjuade mig om dittan och dattan, familjen, skolan, arbete, kärlekslivet , sömnen....ja rubbet...
sen blev jag åter ivägslussad men nu till en annan psykiatri för HBT?
inte visste jag att man fick koncentrationssvårigheter av att vara homo nu .... intressant utveckling helt klart...
så jag får väl se vad de säger , tragisk barndom, mobbing eller varför inte droger...nog fan kan de vända allt till att man innerst inne är en trasig människa. fast man haft en relativt normal barndom med mer eller mindre normala föräldrar i en liten håla på en ö folk tror man måste ha pass till för att resa dit....wohooo....

4?.snart begöver jag väl både bettskena och nackkrage....alt en droppställning där jag får lugnande i....



bilden föreställer Amor o Psyke... lite roligare bild än bara ett psykfall =)

det gäller att se ljust på tillvaron helt klart....häpp!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0