visst finns det liv!



jag har en rutin att alltid läser aftonbladet o expressen varje dag, nu har man helt plötsligt hittat en "tvillingplanet" till jorden.....HALLÅ...varför skulle vi vara helt ensamma i hela universum? ((Bilden föreställer dock Venus o Jorden))

universum är ju fan utan gränser ... men vi kan inte resa så sabla långt...vi har inte sådan lång livstid så att vi skulle hinna hem igen... jag tror visst att det finns likande planeter som jorden men rätt långt bort... eller kanske en planet med andra varelser...

som sagt...rymden är stort och än finns det många frågor vi förmodligen aldrig kommer få något svar på... men måste vi verkligen veta allt då? räcker det inte med att faktiskt engagera oss i hur våran egen planet mår?

vi är ett slit och slängsamhälle ... lever i överflöd och tar inte ansvar för våra handligar... är det ingen som tänker på att våra barn o barnbarn en dag ska ta över efter oss...och vad lämnar vi? en förorenad planet som behöver hjälp.

våra isar smälter i rasande takt, djur utrotas o skogar skövlas....varför? pengar!!! denna jävla idé att tjäna pengar har gått över styr och man skyr inga medel... att människor o djur dör ägnas snart ingen tanke åt...

vi bor vid världens mest förorenade hav för att man inte vill betala för att rena oljetankar, det är lättare att släppa ut skiten längst kusten så fåglar dör i drivor...

behöver vi verkligen all "lyx" för att överleva? se på världsstjärnor som har drivor av prylar...bilar, kläder värda flera miljoner..hus som skulle kunna rymma 300 hemlösa.... men nä vi är egocentriska varelser och kommer väl så förbli dessvärre...

stockholms stad försöker driva någon form av miljöstationer, visst tanken är god ..om de ändå hade fungerat så hade det varit en bra grej...när man nu vill lämna iväg sorterat skräp så är de oftast fullt och luktar illa, ingen ser till att det kommer till nästa del i återvinningsprocessen...nä nu kan man bli anmäld om man lämnar en kasse som inte får plats i behållaren, o bli kallad miljöbov???? vem är boven i dramat om jag får fråga??

igår var jag på jakt efter nedbrytbara soppåsar så jag kan få igång mitt källsorteringssystem hemma... verkar ju en aningen korkat att slänga matrester i en plastpåse som inte förmultnar....men inte fann ja några...hmm pappa ska kolla i visby.... änglamark har gjort några gjorda på majsstärkelse som försvinner tillbaka i naturen...himla bra idé....!!!

nu ska jag ut o sortera mina flaskor....adios





Kommentarer
Postat av: Maja

dutti kicka!

2008-09-17 @ 23:52:16
URL: http://trasselmaja.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0