Gud ser Dig

luften gick helt ur mig- tentan är nu tack och lov över...för den här gången....

fick välja mellan fyra frågor, två om Europa- kyrkan eller staden... valde staden... fick ihop de två sidorna som man skulle skriva...hade säkert kunnat få ner mer på pränt men men....

andra frågan- välja mellan Kina/Japan eller Islam

hmm... jo vars Islams religion är jag någolunda bra på men hallå...redogöra varför Asien blev starkt...orka....inte...

jag radade upp lite småfakta om Islam, ritade en bedjande muslim och gick....

jag har läst på om Europa och det är en jäääävla massa, skulle kunna redogöra hela Amerikas historia....ink Central o Sydamerikas historia samt Indien...men Islam.....skit...blir omtenta om typ en månad...smällar man får ta helt enkelt.

jag hade ju missat att få in min registering till tentan i tid ,så tanten (varför alltid dessa bittra tanter som tentavakter???)
fnyser och muttrar något om att "jag ska aldrig sitta en historiatenta till"...ger mig en plats o går där ifrån o skakar på huvudet.... det är inte mitt fel att hela jälva SU helt plötsligt blivit stora fans av komplett förvirring av information tanten!!!

när jag sen lämnade in min magra skrivning så hittar inte tant nr 2 (dock en rar trevlig tant) mitt namn på någon lista, jag får flera gånger poängtera att jag sett den andre (bittra) tanten skriva mitt placeringsnummer på listan... visar leg o studentkort....herregud...som om man en lördagsmorgon bara känner för att gå på spontantentor på SU??



efter att ha ringt pappa och meddelat dagsformen efter gastkramande tentan så tog jag tuben till stan, fick för mig att kolla på Åhléns som har bokrea...



köpte två böcker , en som jag ska ge bort vid tillfälle och David Batras bok " den som inte tar bort luddet ska dö", så hysteriskt rolig...har skrattat mig igenom hela redan, den bygger på roliga och arga lappar folk sätter upp i trapphus,korridorer och andra allmänna utrymmen....

här är ett axplock :

Va snäll och lägg pengar i kaffekassan


under har någon skrivit med handstil- GUD SER DIG....

varav ytterligare en skrivit till - Men han skvallrar inte

en fjärde person skriver då helt sonika skrivit dit - Nej han slår till direkt

-----------------------------

Ser du denna text så står du på nymålat golv

----------------------------

Dagens favorit är denna lapp som satt på en bil.

HEJSAN

OM DU UNDRAR VARFÖR DIN BIL INTE STARTAR
IDAG SÅ HAR DU HAFT LYSET PÅ HELA NATTEN,
RÄTT ÅT DIG

DET LÖS IN I VÅRT SOVRUM

TACK FÖR EN SÖMNLÖS NATT!

Jag är nu helt inne på att shoppa böcker , jag tycker ibland att man väljer konstiga avdelningar

ex Hälsa och skönhet- det var ju en smula optimistiskt - man ska både vara hälsosam och snygg.... låter svårt...
gick faktiskt förbi min favoritbokhadel på drottninggatan och handlade en bok om lapptäcken som jag vd något konstigt tillfälle kände en stor dragning till...här ska det sys till stackars "sivan" går ut i strejk...om du inte vet vem Sivan är så är det min symaskin...


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0