History!



Jeanne d´Arc



nu har skolan kommit igång o vi ska lyckas lära oss historia... massor av stora tunga böcker ..på både svenska och engelska....puh... bör kanske börja på gym så jag orkar bära mina skolböcker...

idag ska vi diskutera andra världskriget...det är här jag nu inser att historielektionerna på högstadiet sög socka!!!

jag har fan inget minne av att v läste nämnvärt mycket om vare sig franska o ryska revolutionen eller världskrigen....
men ja nu lär jag ju få lära mig mer om det ...

har jobbat i helgen, jag och Calle da man fick stå tillsammans för ovanllighetens skull...händer fanimej inte ofta...
vi jobbade på rätt bra och fick tid att flumma lite... jag hittade en ny outfit till Calle... han såg ut som en havsanemon i skallen vilket VM-Anna hade roligt åt...kul att man kan roa sina arbetskamrater =)

igår kom mamma och pappa hit, jag har städat så det är gaaaalet fint här nu... har dessutom drabbats av städglädje till mammas förvåning(och glädje)... har slängt ut massor av skräp som stått i skåpen i hallen, jag och el papput ska till IKEA sen o handla hyllplan =)

Inca och Izza håller rätt låg profil för ovanlighetens skull...Izza har hittat en ny kudde som nu är hennes offer...den kudden lär aldrig bli sig likt igen....

dags att förkovra sig i litteraturen en sväng...

SALVE!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0