ett seriöst försök




om lite mer än en vecka har jag min första tenta i historia...försöker sitta ned och lösa instuderingsfrågorna...det går sisådär kan jag ju meddela...

renskriver mina föreläsningsanteckningar, försöker fylla i luckorna där man inte riktigt hörde vad han sa... det tar sin lilla tid helt klart men fan jag måste skaffa mig en stor mängd diciplin helt klart.

jag tycker ju historia är skitintressant men fan va mycket man måste läsa ...och om det ändå vore något man kände igen..
kartor o diverse andra teckningar ska man försöka förstå... om ändå landen såg ut som på dagens kartor...men nej nej...
och jag som dessutom är usel på geografi... är dock lite stolt över att när vi hade geografi i 8:an så var jag den enda som faktiskt ritade Öland o Gotland på min Sverigekarta... läraren var helt förbryllad i att alla andra glömt ön de själva bodde på.
så kan det gå när man försöker lära sig de övriga landskapen i Sverige...

jag e dessutom ganska hungrig...så det måste lösas annars kan jag lika gärna lägga ned pluggandet.






Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0