en vanlig sketen fredag

idag var faktiskt föreläsningen bra...jisses jag hann faktiskt föra anteckningar...det ni....

satte mig sen i några timmar på stadsbiblioteket och läste om amerikanska civilisationen... det är mycket som har hänt i våran värld.... nu är jag inne på delen om Inkaindianer,Mayariket o Aztekerna... vissa var både kanibaler o stora fan av blodutgutelse....huga...


Kejsare Kusco- från Kejsarens Nya Stil

Cusco är faktiskt en stad i Peru... se nu lärde du dig något med ...



efter att ha lämpat av ett ton böcker hemma drog jag ut på stadens sus o dus... blev väääääldigt kär i ett batterigrepp till min kamera...2 papp kostar det... jag vill ha!!!
pappa är som vanligt emot mina briljanta planer...han suckar bara och säger nixnej innan jag ens hinner upplysa honom om alla braiga saker man kan göra om man har just det!

sen var jag och handlade lite grejer till måndagens grande finale... hade varit kul att göra något helcrazy men jag har fanimej inte tid nu... känner att läsa är PRIO ett! mina lärare från högstadiet hade gjort vågen om de hade läst det här nu....

några andra som också skulle göra vågen om de såg mig skulle vara Coca Cola company...jag missbrukar Bonaqua Silver Citron.... minst 2 flaskor om dan...


på väg hem handlade jag guckmat...jag kallar det så för att jag i slutänden rör ihop allt till en enda stor gucka!!!
Gucka = oidentifierbar röra

varför går tiden såååå sabla långsamt när man står i en hiss med någon man inte gillar eller förstår sig på?

jag har alltid oturen att hamna antingen med Sura Gubben från plan7, alkosnubben från 5:an eller gubben som luktar och ser ut som om han bodde på en soptipp , även han från plan 5 (har i och för sig aldrig sett hur lägenheten ser ut men men)....!

och det är inte så att man har något att prata om heller....Sura Gubben tycker jag ser ut som en illigal invandare eller ännu bättre...knarkande ligist som röker på hemma... han ser alltid ogillande på mig och verkar orolig över att jag ens bor här.

dags att sparka igång min gucka...





Kommentarer
Postat av: Elin

Ååå jaaaa, jag saknar dig ibland... Haha. Hej min käraste. Hur är läget?! Nu var det länge sen som vi snackade. Jag förstår, enligt bloggen, att du har mycket plugg just nu. I stand in awe of you!!! Du är superduktig! På söndag drar Mats och Monica till USA.. och sen är det inte långt kvar tills vi åker. När jag kommer hem se så måste vi ta och planera in en träff! Vore kul om du ville komma hit då.. så kan vi ju åka till Mats och alla och ha lite kul!

Nu ska jag sussa. Ring någon dag när du har tid. Ok?! Pussiluss

2008-09-19 @ 22:54:58
URL: http://elinheffler.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0