Biomys



då har man varit på bio då... jag , Youssef, Thomas,Ingrid,Nea och Joel....självklart kände vi som är till stor procentdel HBT folk att klart man ska se nya svenska filmen Patrik 1,5 ,låter kul och som upplagd för förväxlingar !!!

Nog hade jag kanske förväntat mig mer dråpligheter antingen i språk eller handling, dock är det skönt att Lemhagen inte glorifierar HBT världens baksidor, nämligen denna jälva smyghomofobin som finns överallt utan hon plockar fram det så det blir synligt utan att för den del blir för snyftigt.

Jag tyckte att de castat rollerna bra till viss del, Torkel var kanske inte mitt förstahandsval men men...kul att se honom lite seriös också för ovanlighetens skull... Skarsgård kändes mer naturlig i sin roll som diplomatisk förorts"pappa" och försöker finna lösningar i alla situationer även i de mest obekväma situationerna med.

På sina ställen håller inte riktigt filmen hela vägen, bara en sådan sak som det juridiska kändes lite som ett ont måste, det hade de lätt kunnat fylla ut så det blev mer trovärdigt och autentiskt.  Även lite märkliga lösningar rollerna emellan blev lite platt på sina ställen.

Dock är jag glad att Lemhagen vågade ta upp detta ämne i filmen , så aktuellt som det är idag har det aldrig någonsin varit. Jag är henne evigt tacksam att hon inte framställer en stereotypbög med schlager i högtalarna och typiska fjolltendenserna som man lätt även lyckas förstärka på negativt sätt.



av mig får filmen +++ av fem möjliga


Kommentarer
Postat av: angelica

Jag ÄLSKAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAADE denna film sjukt mycket;) och älskar dii meeed;)

2008-10-09 @ 23:29:44
URL: http://geli.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0