Stolleprov !!!



dagen har varit intesiv helt klart.

klockan två hade jag ett inplanerat möte med enhetsansvariga på jobbet där vi fick säga bu eller bä om säsongen som gått.
TC o DL tog anteckningar och de två timmarna vi hade avsett för mötet hade en tendens att bli stressiga när vi insåg att vi inte var halvvägs genom protokollet och klockan tickade. Stavas S T O L L E P R O V !!!

sen träffades vi på Kaskad och sluta upp med de övriga medarbetarna så som lager o löpare.

Palle som är en tvättäkta kock delade snabbt in oss i lag där varje grupp fick någon uppgift, vi fick öva oss i att kommunicera och stämma av med varann så att maten skulle vara på bordet vid en viss tid, samtidigt skulle vi lösa uppgifter ute i matsalen, svara på helkonstiga frågor o gissa vad ett antal bilder föreställde.shit det var inte lätt.

Jag o Lina tog oss an utmaningen att trimla vitkål till en sallad blandad med lingonsylt...mumma... det blev en saatans massa.... sen tog jag mig an att göra gräddsås...jag kände mig rätt lugn eftersom jag om ja nu får säga det själv är rätt hemma i ett kök. dock är det ju lite skillnad på att laga hemma o att laga i ett storkök, kastrullerna är betydligt större och visparna är i modell XL. Men kul att arbeta med en gasspis...mycket lättare att reglera värmen helt klart.

Inga missöden skedde med såsen och jag fick till den i en braig konsistens, kryddorna fick jag jobba lite mera med men i det stora hela fick den godkänt av Palle till och med.

till det var det en annan grupp som gjorde galet goda delikatessköttbullar med bland annat timjan i och ett äkta mos, Inge pulvermos här inte.
till desert var det tjofräs med massa mjölk som fick bakas i ugnen, till det gjorde några en hallonsås som sen dekorerades med turkisk peber...
allt under regi av Palle som kom och gav tips och idéer och höll koll på att man städade undan efter varje moment.

jag tror cheferna hade en idé om att helst supa oss under bordet, till fördrink var det arméns bål, gjort på bland annat punch o sockerdricka.

Efter en god middag i glada vänners lag så fixade vi fint i köket , det var renare när vi gick än vi kom dit.

sen hade ju TC o DL fått för sig "roliga" lekar..kasta popcorn i en annans mun, försöka tippa ölburkar med en tom vattenflaska fastbunden med ett snöre runt midjan, 6 olika statione r som man på nått jävla höger skulle tippa.... inte så lätt det inte...man måste sett skitkonstig ut...Lotta, Verran och Palle måste fått sig ett gott skratt...en ny variant på Kama sutra tror jag...ha ha ... man kände sig vig som en kamel.... ha ha men ja vi hade roligt i alla fall...



min läpp svider efter Izzas lilla missberäkning med baktassen... hon låg o sov i min famn när det smällde till ute, kattfan for upp o tog spjärn mot min underläpp med sitt ena bakben.... aj aj.



Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0