landat...

har varit hemma på min ö!

det är den perfekta platsen när man behöver stänga av hjärnan , att bara gå på stranden och lyssna på vinden och vågorna som slår mot stenarna ....

pappa och jag var ute och körde, vi drog till våran strand, tände ljus på Digger och Ciccis gravar som vi brukar...ryckte bort lite gräs som täckt deras gravstenar... det blev jättefint ... lammen stod mest och glodde på oss...på behörigt avstånd förstås.

sen fick vi för oss att kolla i vårat magasin , pappa använder det som lager av saker vi inte får plats med i stan.
kartonger fulla med diverse saker... vi hittade min Gizmofigur som jag köpte på Teniriffa (låååång time ago) , den är rätt stor och i mycket fint skick. Pappa har aldrig sett något fulare....men jag tycker han är rätt fulsöt... well well han står nu och trycker med E.T i hyllan...vi hittade en kartong full med foton från min o brorsans uppväxt, gamla leksaker, spel och gamla skolarbeten...



blev glatt överraskad när jag hittade lite gamla barnkläder i en kartong, min klänning jag hade min första jul i Sverige samt en liten kartong... där låg mina gamla svarta lackskor...i stl 22! de har små guldrosetter i metall vid kanten... så fina...och hela...nu står de i mitt vitrinskåp tillsammans med mina skor jag hade i chile.

jag tog även hem några barnklänningar som jag funderar på att rama in...nångång...när jag flyttar till mitt palats =)

pappa och jag bakade bullar...eller nja...jag såg mest på...hjälpte till ibland...de blev som vanligt väldigt goda..

morsan fick som vanligt totalt flipp i skallen, hon ville ha nya hyllor i köket...efter några vändor på rusta fick vi upp det hon önskade... det tog en god stund...men nu e hon nöjd.

jag hade glömt rensa kylen när jag kom hem så det luktade mindre trevligt när jag öppnade dörren... katterna rynkade på nosarna och jag tömde snabbt ut skämd kyckling, lite vissna grönsker o en yoghurt som mötte mig i dörren.

Pappa skickade som vanlig med saker han har fått,vunnit eller hittat... min pappa går under namnet sakletare... precis som pippi...alla saker han hittar döps om till Spunk ...
jag fick en vitlöksgrej..ser ut som en vitlök i keramik som man ugnsbakar vitlök i , samt en rostfri grej som ser ut som en sten...den tar bort vilökslukt från händerna....och ja den funkar.

Pappa skickade med en smörgås med skinka o alfalfagroddar samt en påse bullar...och han hade packat ned en ramlösa samt en liter Provivadryck ... jag har haft ont i magen i flera dagar så jag hoppas det snart är bättre igen.
Det är tur man har pappa som håller en vid liv med sina matpaket...

sov som en klubbad säl på båten...vaknade när vi anlände till nynäs... tog båtbussen upp...och hela bussen var packad med Torneamentum, det är sveriges äldsta och största riddarsällskap som rider tornerspel under bland annat medeltidsveckan... de skulle göra gästspel i Danmark tror jag.. självklart var Danakonungen där med... han heter egentligen Roland och är en hyvens kille.

nu dags att knyta sig.


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0