bu eller bä?

jag har kommit fram till massor av saker när jag egentligen absolut inte har tid med det...som nu... jag håller på med en hemtenta.... siktar på att vara klar med den senast tisdag....kommer bli låååånga nätter....jag har drabbats av disciplin tångräka nämligen där allt är vindstilla titt som tätt...

jag har bland annat kommit fram till att jag får allergisk chock så fort jag ser Filip o Fredrik på tv eller en bitter Magnus Betnér... Filip o Fredrik kan bete sig som barnungar, är detta journalistik ens? har vi inget bättre att visa i svensk tv?
det började urarta med robinson där de ingick i pakter o intriger, inte big brother där man grinar över att inte får vara med i tv längre....

Och över lag har de inget vettigt att visa en seg lördagkväll...dansbandsduell eller stjärnor på is som jag inte riktigt vet vilket som är värst.

Saknar den gamla goda tiden när man själv var barn, vi satt klistrade framför tv:n för att följa Det kommer mera, 7 till 9, Söndagsöppet....program som var riktat till bredare publik...tur att de visat I en annan del av köping...det är inte konstlat...

jag vill inte se falsksjungade popstarwannabees, inte heller plastikopererade bimbos som slåss om att dejta en kille med svåra humörsvängningar som de sen skriver spaltmeter om, inte föredetta superstjärnor som är på rehab....dokusåpor tills man kräks...nej jag vill ha hederliga klassiska tv serier så som rederiet,tre kronor eller dallas igen... där man satt som på nålar inför varje avsnitt...

den enda gång man ser att det är på liv o död är antingen melodifestivalen eller OS...då är sverige enat på ett eller annat sätt.... eller program där folk utövar något de faktiskt kan så som So you think you can dance.....



Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0