natt....

oj vad jag har latat mig efter nyåret!

jag var helt slut efter julens alla eskapader med släktbesök o att besöka släktingar.

Nyåret firades in i Enköping hos min goda vän pierre o hans bättre/sämre hälft (välj själva), klart som fan att snön hade kommit under natten, backen var så gott som inkapslad i glasartad is som inte hade den minsta lust till att ge våra skor grepp om marken medan vi skulle ta oss från tågstationen hem till Pierre.

För en stund kändes det som att jag skulle bestiga Mount everest...snön yrde (och då självklart motvind), snoret försökte hitta närmaste utrymningsväg (vilket resulterade i att alla gick och snorade i äkta Helena Bergströmstil) medan Pierre kom med muntra tillrop - Vi är snart framme....jo tjenare....

väl inne i värmen hann jag knappt sätta ned väskan innan deras två katter Prinsen och Skrutt kom o nosade på mig, för en sekund hade jag helt glömt bort att jag har två galet snygga kattdamer hemma som har för vana att slagga på mina skor, de nosade och försökte febrilt tänka vad det kunde vara som luktade så intressant.

Prinsen som dessutom är fulkomligt döv tog god tid på sig så jag tog ett jättekliv över honom för att inte tappa balansen.

Vi bjöds på snittar (himla trevlig idé, rulla in lite guckor i tunnbröd o rulla ihop...) och fick en god välkomsdrink som gick lite i sommarstil med blåbär o hallon som simmade runt i botten...

Vi fick en guidad tur i lägenheten eftersom det var första gången jag var där, hmla trevlig lägenhet som var smakfullt inredd.

Jag hade köpt med mig Xider julutgåvan med glitter i och lite andra goda smaker, Pierre hade gjort Tornedos till varmrätt, till det var det plättar som var gjorda på ...hmm...barnmat.... (majs o potatisröra) samt en god sås o sparris, vi åt och att dömma av tysnaden så njöt alla.

sen fick vi den strålande idén om att vi skulle spela sällskapsspel, jag hade tagit med mig mitt nya TP Disneyutgåvan, jag försökte få till att vi skulle spela i lag annars skulle vi bli sittande tills 2 på morgonen...men nej då...vi spelade var för sig o vi blev sittande tills 2 på natten!!!!

då hade vi gått igenom alla frågor...

under tiden fick vi hemmagjord vit chokladglass med någon skojsig chokladflarn till mmmmm....

dessutom hade pierre plockat fram hemmagjord slånbärslikör som var god som attan...

Prinsen hade lagt sig i TP kartongen, dock var den lite trång men han trivdes utvmärkt i lådan... ha ha...

Vi skålade in det nya året på balkongen, njöt av att se gratisfyrverkerier som andra brände av, Prinsen var också med på balkongen eftersom han är döv så vart han inte rädd förens han såg raketerna på himlen...då pep han in igen....

alla försökte ringa runt till vänner o bekanta...jag lyckades fånga pappa som satt på södra Gotland o firade in nya året....alla skrek i mun på varann så till slut hörde jag inte ens mina egna tankar....

vi sloknade som ljus runt halv tre....



idag har jag varit duktig tycker jag själv i alla fall... jag har köpt ramar till mina teckningar, jag har precis tvättat klart, allt är instoppat på sina platser i garderoben o jag har läst ut 4:e boken om Harry Potter...JA jag vet jag e 25 år men jag är stort fan av fantasysagor...och har alltid varit... jag har Sagan om ringen triologin, CS Lewis NARNIA , Harry Potter osv....
 jag har följt Xena slaviskt så ja jag e en nörd =)

Nu är jag ju torsk på Heroes också...så jag har inte kommit ifrån den världen än...

Batman är en annan idol... jag var utklädd till honom när jag gick i andra klass, vi hade maskerad på skolan o jag vann...

Nu har jag börjat på 5:e boken av Harry Potter... jag skulle kunna sitta i veckor om jag fick...

jag fick 5:e o 7:e boken i julklapp... jag satt som på nålar hela julen i hopp om att få 4:e först... men nej nej den gick jag o köpte på rean istället...pappa förstod inte att man var tvungen att läsa dem i en viss ordning för att fatta handlingen... han e söt han min pappa...

nä nu är det dags att lägga sig några timmar... ciao

image224






Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0