då var cirkusen igång =)

image231

äntligen drog melodifestivalen igång!

weeiii... som jag har längtat...

jaha.... gårdagens uppställning kändes lite blodfattig...

först ut var

E-type o The poodles
:
omdömme: vet fortfarande inte vad låten handlade om ... det enda man såg var fladdrande lockar o eld i massor... tyckte bättre om "Night of passion" än detta....lät först som en bra idé att slänga in en hårboll med de andra men nja..blev mest rörigt

Face 84:
hej hej vi går i 5:an och har startat ett band, covers kan vem som helst sjunga men" alla gamla ex " kändes lite overkill helt enkelt... lam sång o utstrålning noll!!! klädseln minns jag inte ens...


Velvet :
som jag tycker har blivit mycket bättre sen Mi Amore, rösten kändes starkare o låten är en äkta gay-fjoll-disco-dänga som kommer gå varm på Lino o CLub G, hon lär bli inbjuden till Europriden med ...hoppas jag... jag hade tippat antingen finalplats eller andra chansen..... trist att hon blev 5:a...hon var värd bättre...kläderna var bättre i år helt klart


Brandur:
duktig sångmässigt,klar och bra röst, han hade nog gått längre i något poppigt som fastnade bättre hos publiken...gissade på en 2:a chans men han är ny så risken var ju stor att han åkte ur...


Michael Michailoff:

såg ut som en blandning av sångaren i Brainstorm och typ jimmy jansson fast äldre...helt okej låt kanske inget jag själv skulle rösta på men han kan sjunga i alla fall..klädseln såg ut som han varit på fylleparty och glömt stoppa ned skjortan.... ingen hit i schlagersammanhang


Amy Diamond:


Säker på scenen, har utrstrålning och kör sitt race, poppigt och glatt i guldutstyrsel ... förtjänade sin finalplats, fötterna på jorden och räds inte att möta sina motståndare...tar allt med en nypa salt...och skönt att man låter henne vara tonåring och inte försökt göra henne porrigt på scenen!


Suzzie Tapper:

mycket fin sång helt klart, svårt med startnumret...kommer lätt i skymundan av Diamods pop o Sjögrens fjädervippor, står stadigt på scenen o levererar en stark o självutlämnande låt med blicken fäst på publiken.
Tycker hon förtjänade en finalplats , lite Marie Lindberg varning som jag välkomnar...
Tappert!

Christer Sjögren:

My god vad gör han i tävlingen? fiskar pensionärsröster med sin elvisröst? lyckades sjunga surt på ett ställe....inte proffisgt efter typ 40 år på scenen!
Låten sög socka, fjädrarna var bara löjliga...och dansarnas europaflört var töntig... vinner han klabbet flyttar jag till Danmark ...
Må han komma sist i tävligen....




var tvungen att se på dvd:erna från tidigare år för att komma över chocken av Christers finalplats...huga!

puss o kläm


ps: SHIRLEY KOM TILLBAKA TILL SCHLAGERN ...VI BEHÖVER DIG!

Kommentarer
Postat av: Geli

Hahahha ja dööööööööör av skratt du e så rolig;) håller iuf me i vartenda ord...fast HEJA CHRISTER hahha...nää..shirley vrt e du??puss

2008-02-11 @ 19:27:56
URL: http://www.geli.blogg.se
Postat av: Elin

Ja, Shirley behövs verkligen!! Jag måste säga att jag tyckte att dom flesta bidragen var fruktansvärda. Missade iofs några... Men blev helt chokad över att Sjögren kom vidare.. Jag tål inte honom.. vet inte varför.. han är så blaaaah bara på nåt vis. Det var ändå kul att Amy kom vidare.. även om jag inte direkt gillade låten så gillar jag hennes röst och positiva energi.

Miss u!!
Poss

2008-02-12 @ 01:16:18
URL: http://elinheffler.blogg.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0