Nya vyer!






För några veckor sen börj ade Expressen sälja sina mindre kokböcker så nu jobbar jag på att samla hela bunten...
hittills har jag Italien,Frankrike,USA,Svensk vinter o jul samt sydostasien...

jag följer vääääldigt sällan recept utan snor mest själva ingredienserna och sen gör jag eget hopkok...vilket jag gjorde idag...

var i affären och handlade jumboräkor (8 st för 47 spänn!!), kokosmjölk,röd curry,citrongräs o Kafir lime blad....blev en korsning mellan gryta och soppa...kokade ris till mmmmm
Inser att jag inte gett det sydostasiska köket så mycket chans men det ser oförskämt nyttigt ut, inget smör, salt ,grädde eller socker.
Om Anna Skipper sett mig nu hade hon gjort vågen...helt klart...det blev hur som helst jättegott (i äkta Mat-Tina käckt leende)


Idag var jag och fikade med Elin, vi gick till Muren och åt varsin sallad...den var hur god som helst...som alltid...dock fick Fröken Elin för sig att knappra på något som legat på tallriken...sen blev det bråttom...ett pepparkorn är inte att föreslå som snacks hjärtat...men hon hade ett ansiktsuttryck som talade för sig själv.

vi glodde i lite butiker på vägen mot centralen, utanför riksdagen stod det en kille och delade ut någon lapp till alla som gick förbi, Elin räcker ut armen för att ta en lapp bara för att medan jag säger "NEJ TACK "...Elin säger också nej tack varav hon nästan tog en lapp i alla fall...killen såg en smula förbryllad ut och säger... "det var ju nära"...vi kunde inget annat än garva tills vi kom till drottninggatan...ha ha...

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0