har varit hos doktorn...



insåg rätt snabbt att jag inte skulle vinna över hostan i första ronden ....

och jag kommer aldrig ihåg vem om är min läkare... trots att man får papper om det i parti o minut...
well well... jag tog bussen till andra delen av kungsholmen och tog mig till läkarmottagningen... den är inte helt enkel att orientera sig på...fanns ingen klassisk lucka som man skulle rabbla sitt personnummer...

well jag skrev upp mitt namn på en lista och satt o väntade...hostade...väntade...hostade....och ....hostade....

men sen blev det min tur...klassisk undersökning..peta ned en glasspinne i halsen..lysa i näsan (tur att man snöt sig innan), ögonen o öronen...lyssna på lungor o hjärta... har tydligen trånga luftrör...han gissade på ASTMA....jaha du tack för den... kom att tänka på Jonas Gardells LIVET....när han tar upp vad sjukdomarna egentligen är....ASTMA = du kväver kärleken...så nu vet ni vad jag gör...haha...well well...jag fck en ihalator så jag slipper dö pga kvävning...

Han tror dessutom att jag börjar bli allergisk mot katt.....tack för den...får väl skaffa mig vandrande pinnar eller nått annat tråkigt...

sen fick jag min vanliga hostmedicin...i storlek ½ liter!! ja du får jag inte död på hostan nu så kan jag lägga mig ned o tvärdö...

nä dags för lite medicin sen sova en stund....

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0