finns bara ett ord som passar...BESVIKEN

när jag var typ 10 år fick jag en bok som har varit min absoluta favorit sen dess...

Den oändlliga hstorien, några år senare filmatiserades den med bland annat Barret Oliver/Jonathan Brandis i huvudrollen, den har man sett miljarder med gånger samtigt varvad med boken som är så vältummad och nött att det är ett under att den sitter ihop.



så idag fick jag sen senaste filmatiseringen av boken från 2001... de har förstört heeeela boken....ingenting stämmer ...rekvistitan är så galet dålig ...man ser på mils avstånd att det är plastträd, bladen är knallgröna och bakgrunderna är aminerade i flera fall!!!!!

kläderna är bara pinsamt gjorda och de har tillochmed gjort om storyn så den är helt feeeeeeeeeeeeeel! ingenting är rätt

detta ser ut som en blandning star trek och kass kostymfilm!! smink och ja jag vet inte vad jag ska säga mer...allt är såååå sjukt dåligt...

tur att den gamla filmatiseringen är tusen gånger bättre...







Michael Ende måste vända sig i sin grav om han ser skiten!!

om de någonsin får för sig att filma den här boken igen så hoppas jag vid gudarna att Peter Jackson gör den...han är den ende som kan filmatisera fantasy... han borde även gjort harry potterfilmerna.

han utesluter ingenting

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0