sov i frid Engla du är fri nu


image261

under den gångna veckan har man lusläst varenda notis ,vartenda ord som skrivits om dig lilla Engla.
i tron om att du skulle bli hittad...vid liv så du fick återvända till din mamma.

jag hoppades in i det sista att du skulle vara vid liv, men vad skulle ha varit värst egentligen?

den rädsla du måste känt, ovetandes om vem han var och vad har förmodligen redan gjort mot andra ...
en sak är säker...du kommer aldrig se honom igen... det finns ingen risk att han kommer dit du nu kommit lilla Engla...

hans broar är redan brända... någon förlåtelse finns inte för någon som han... det är oförlåtligt och oåterkallerligt... men hur kan vi värja oss mot människor av denna sort i framtiden??? jag känner avsmak mot dessa människor som är i stånd till att utföra sådna vidriga handlingar..utan åger...utan känslor...hat är ett starkt ord..men just nu är det de jag känner inför dig som dödade Engla...ett barn...ett barn som inte hade en chans mot dig ....

Älskade lilla unge, du är fri nu...aldrig ska du behöva vara rädd mer... Sov i ro Engla...vaka nu över din mamma hon behöver dig även om du nu inte längre vandrar i våran värld...kanske det finns ...den andra sidan...





image260


klockan 21.00 ikväll...gärna i ett fönster...vem vet...kanske kan hon se det.





Jag fick låna en ängel
Som spred sitt ljus i mitt liv
I varje andetag

Du togs bort från mig
Alldeles för tidigt

Jag fick låna en ängel
För en stund

(shirley clamp: jag fick låna en ängel)



image262


Ännu en dag igen Jag vaknar upp med tystnaden
Åh, står där lika vilsen som ett barn
Och som en våg kommer saknaden
Och den sköljer över mig
I samma stund ser jag sanningen
Jag ska leva utan dig

Det är inte regn som faller
Finns inga spår i snön som leder hit
Ett hus bebott av tomhet
Av hjärtat fattas det en bit

Det är inte regn som faller
En kylig vind som söker sig hit in
Får se hur mina tårar
Fryser till is på min kind

Jag minns den morgonen
När vi två gick i sommarregn

Och du sa: Det här har inget slut
En annan dag och en annan jag
Står vid fönstret och ser ut

(sonja aldén: det är inte regn som faller)



Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0