stand in

efter att ha läst litteraturen till idag gick en mycket sömnig Paui o lade sig bland kuddar o katter.
vaknade med nackspärr typ...inte ett dugg trevligt.

Mötte gruppen kl 10 vid skolan, vi hade planerat att skriva ut den inställda föreläsningen från skolans datorer....gick inget vidare... datasalen var låst o igenbommad....

efter en snabb titt på skolans bibliotek (som oxå var stängt) tog vi ett enhälligt beslut att ta tuben till Fridhemsplan o sätta oss på Thelins cafe....

Tydligen är det kanelbullens dag idag så hela fridhemsplan ligger i bolldoft =)

kommer ihåg när jag var liten, pappa bakade bullar sen ropade han för att låta mig provsmaka ,självklart måste man sköja ned sin färska bulle med ett glas kall mjölk.

image142


vi gick igenom våran redovisning utifrån det kapitlet vi skulle förkovra oss i.

vet inte om jag greppat syftet ännu....vi får se hur det blir med den saken....

image141


Hann hem för att se Ellen DeGeneres show... finns alltid något weird hos henne...idag var det en kock som tillagade mat med hjälp av flytande kväve???


image143

Buster

Har varit och hämtat liten Buster på vovvedagis (stand in matte), han pep av gläjde när han såg att det var jag, dock måste han sitta fint o söka ögonkontakt med dagispersonalen innan han fick komma fram och pussa på mig.

Tänkte ta tillvara den fina dagen så vi åkte buss istället för tunnelbana.
Buster satt med nosen mot fönstret och tittade på allt vi åkte förbi. När man närmar sig hans hemtrakter blir han uppspelt och vill genast av och undersöka allt...det kan ju ha hänt massor när man varit på dagis en hel dag.

Vi lekte en stund med hans sköldpadda han fått av sin matte innan jag gick hem.

Vem säger att det bara är flator som skaffar katter som substitut för barn?, min brorsa daltar och gullar med Buster så fort han kommer inför dörren.
Jag får vara vovvefaster så länge.

snart time för Heroes!


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0