en midsommarnattsdröm ?

Började dagen med att ringa o väcka sebbe eftersom han häromdagen lyckades ignorera klocka såväl solen...hmm men han var vid liv och skulle kliva upp..

tänk om jag hade sådan diciplin....men icke sa nicke... själv snoozade jag bort ytterligare en kvart innan katterna gjorde sig påminda om att de ville ha frukost. blev glad att min goa Sara messade ett namnsdagsgrattis... *puss*

Häromdagen bakade jag faktiskt bröd, blev jättegott så nu känner jag mig både nyttig o stolt vid frukosten, på med lite randig kaviar (hur fan får de till de där ränderna? hmm) med kokt ägg ...tur att man har en som håller kollen på kastrullen.... Inca hade placerat sin lilla bak på pallen och tittade med nyfikna ögon och morrhår mot kastrullen...de blev perfekta...duktig kisse
sen fick de små liven frukost som de fullkomligen kastade i sig.
Lite brottningsmach om vem som skulle sitta närmast mig o min frukost utbröt....Izza fräste sen satt de andra två lydigt under bordet medan Izza satt och psykade min smörgås....hon måste finslipa lite på taktiken...det funkade inte

Pappa ringde och gratulerade mig på namnsdagen =) den brukar glömmas bort eftersom storebror fyller år...iblanad förvånar han mig...faktiskt...

Rotade fram kläder ur lådor o skåp, räkna in de tre små liven innan jag susade ut genom dörren, hissen död...suck...ja ja jag kan ju gå det är bra motion..dock tror jag man bränner mer om man går uppför...
Försökte ringa och gratulera storebror på 28-årsdagen men eftersom han befann sig ute i ödemarken så fanns det givetvis ingen täckning...vem e förvånad....


Midsommarafton...assosierar jag till sill med färskpotatis, gräddfil, gräslök o massa rökt lax. och LAMM..men ne ne...inte det inte....
 lunchen blev några överkokta färskpotatisar, tonvis med prinskorv, två köttbullar (som vid förtäringstillfället fick ligga halvätna på kanten..de var vattniga), en stor skinkskiva o gräddfil...hmm med rödlök..sillen såg inge god ut...men i och för sig hade jag stressat i vanlig ordning så någon större lunchro blev det inte tal om.
Längtade hem till pappas rökta lax, mammas omelett med stuvning på och spela kubb.... hmmm...som jag för övrigt e fett grym på..om jag o pappa e i samma lag vill säga...*flin*


Har stått i häxträffen,....hmm nu e jag lomhörd på höger öra och jag har blivit maniskt rädd för bollarna...inte bra... men sen fick jag stå i minnesbilden så då kände jag mig hemma igen =) dock saknade jag min MaryAnne....hon var ledig idag..tur som va så var Andy där så då kändes det bättre.

har ännu inte luskat ut hur man får sin blogg snygg o personlig....hmm jag ska ta och slå en pling till mitt tekniska orakel Älin...hon är så vis o klok på dessa konstiga ting ...tack och lov.

har fått så söta mess från goa vänner runt om i landet...saknar min stor-knäppis.... vill ju ha henne här så vi kan flumma ...

har tvättat ur handfatet från katthår o så har jag fått ett munsår...satans stress.... handfatet fick sig en rejäl dusch av rengörningsmedel...munsåret har dock inte fått smaka på samma medicin utan ignoreras tillsvidare.

nu har katterna tydligen konferens under datorbordet...det är ett jäkla jamande... Izza sitter som en matrona på en hög med papper, beredd att hoppa upp i mitt knä så fort hon ser en chans....

nä om man skulle dra igång tv:n och sätta sig med ett ritblock...bästa sättet att slappna av från allt stimmande...

hann aldrig plocka några 7 sorters blommor .... alltså kommer jag inte drömma om någon vacker prinsessa....livet suger ibland....(undrar om dom märker om man tar konstgjorda blommor....hmmm)


fick till slut tag i brodern och fick framföra mina gratulationer...lovade honom en rollator till 30-årsdagen...uppskattades inte lika mycket....*hehe*

puss o kläm






Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0