har man inte tur i kärlek så kan man ha tur i spel

ja du...har inte skrivit på ett antal dagar....sorry...

vart ska jag börja....hmm?

jo just det...jag har faktiskt varit ledig från jobbet i hela två dagar...

hihi


vaknade en morgon av att jag fick ett sms...blev så glad att jag slog i huvudet i taket (loftsäng), resterade tid av morgonen gick till att gå runt o le fånigt och hoppas på att det inte var en dröm.

jag vann! ja...jag av alla jävla människor vann 2 biljetter till en specialkonsert med pink!

Snabbt som attan ringde jag P!nks andra stora fan Nenne och ropade ut den glada nyheten...till hennes stora förtret....
Hon hade andra planer så jag funderade en sväng på om min kära bror ville följa med....han tackade ja på en nanosekund.

han grejade tågbljetterna till Gbg o i arla morgonstund på onsdagmorgon stod två mycket morgontrötta chilenare på t-centalen...klart som korvspad att brorsan kommer 14 minuter innan tåget går...starkt jobbat
Han är tidsoptimist no 1....fan man han bli galet nervös innan han kom spatserande i snigelfart...

en 5 timmars tågresa senare stod vi i centrala Göteborg o såg ut som förvirrade turister...vilket vi också va...
en sväng till Pizza hut o några ångestfyllda pizzaslices senare skulle vi luska reda på hur deras spårvagnssystem var upplagt.... man ska nog ha läst på Chalmers innan....fy fan inget stämde enligt tabellerna...

efter vi hade virrat runt en timme hittade vi till Liseberg....weiii....

tur att man får gratis åkband o entré via jobbet ...betalade brorsans..som en födelsedagspresent

brorsan börjar bli en Chicken...redan i kön till Lisebergbanan började han svettas o bli knäsvag...skrek som en hel tjej gjorde han....hihi jag ville åka igen...han vägrade....

men sen fick jag upp honom i Balder o Kanonen...

han lurade mig att sitta längst fram i flume ride....såg ut som en dränkt katt när vi kom ned igen...fan ta dig...

en snabb titt på klockan...dags att röra sig till övernattningsstället, lämpade av packning o gosade med liten Ronja...hon ser fanimej ut precis som min inca...

Brorsan bytte om till sin fina rosa t-shirt han fick när han jobbade på P!nks konsert i oktober...

det regnade som fan men vi försökte hitta till Tägår´n ...inte helt lätt visade det sig så det blev en taxi sista biten...fan skylta upp bättre!!

efter att stått i kö i ösregn kände vi oss lagom glamourösa....

vi fick coola armband i neongult, det ingick 5 !! gratisdrinkar :) vi var inte sena med att hitta till baren inte...

en ragnar o en öl senare trängde vi in oss och armbågade oss fram till scenkanten...

konserten var helt otrolig...hon ägde scenen från första sekunden...

brände av massor av favoriter o blurrade däremellan ....att hon orkar!!! hon stod inte still en sekund...och hon skämtade med bandet...

eferåt bjöds det på "fingermat", tortillas, kyckling på spett, varm korv, wraps...you name it...mums...onyktra o euforiska tog vi oss hem med en taxi.

brorsan hade besök av ronja vid sina fötter under natten...jag sov som en stock....

nu e vi hemma igen!!!

bilder kommer senare....!









Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0