nu är julen över...thank good!

image217


yepp julen kom som vanligt med stormsteg vare sig man ville eller inte...

klapparna slogs in natten innan!

efter att ha jobbat (fick gå lite tidigare tack F!) så var det bara att dra hemåt så snabbt man kunde.

Lämnade in arbetsmunderingen hos Kenneth, eller nja...nästan slängde det över honom innan jag fick en hejdåkram
leta reda på verran som fick mitt arbetskort, en kram och en påse hemkola i näven senare hämtade pappa mig med bilen.

Jag hade inte ätit något vettigt på hela dagen så ja var vimmelkantig, tur att farsan tog med mina afrikanska piroger som Mumin gjort till mig...mmmmmmm de gick åt innan vi ens kom av djurgården....

Mamma o pappa bodde på hotellet i Alvik så jag fick hjälpa dem fixa inslagning av lite klappar, dra en reva på stan med pappa innan jag kom hem helt död....

Jag lade revbenen i marinad o gick i dvala till min säng... sov bättre än en klubbad säl.


JULAFTON WEIIIII

åt frukost på hotellet o sen en sista vända till att handla lite småsaker,snabbt hem igen o kasta in revbenen i ugnen o steka prinskorvar o köttbullar...duscha o klä om.

kl kvart i tre ramlade vi in hos brorsan, krama halva släkten o busa lite med en glad Buster som var nyfiken på paketen.

vi bänkade oss vid Rissnes minsta tv och följde inlevelsefullt med i alla klassiska replikerna medan vi knapra pepparkakor o hinkade glögg....mmm...

Massor av mat vid julbordet...åt tills vi storknade....vissa andra hällde i sig .. (brorsan o hans svärföräldrar)...snapsvisorna blev lite sluddrigare ha ha...

mamma o jag slocknade en stund i brorsans säng...buster lyckades också krypa upp utan att Jenny o Carlos såg honom...

PAKETÖPPNING!


oj... jag fick bland annat Heroes säsong 1, TP Disneyutgåvan, Christian Dior parfym (fan att inte Charlize Theron ingick) och så fick jag en avlång kudde till min soffa.

image216



På juldagen var vi och såg Råttatouille


image214

så söt film... kommer helt klart att köpa den!

Sen på Annandagen fick mamma den strålande idén att vi (pappa o jag) skulle åka till DALARNA för att hälsa på pappas faster samt farmors kusin som brutit foten.

25 jävla mil enkel väg och öm i alla leder.

Skog så långt ögat nådde...har aldrig sett så många granar som då...

tur att de var hemma och att de var glada av att vi kom, fick fika, sen på kvällen hos Faster Nanna blev det Lasange.
Skönt att slippa julmaten!

sen var det bara att tuta hemåt igen.

Vi var en vända på Ikea innan de reste hem, fick ett nytt bord med stolar till, två bänkar med sittdynor som man kan lägga saker i så nu ser det faktiskt ut som att någon bor här!!

På kvällen gick jag och pappa på ARN- Tempelriddaren

image215


Pappa och jag som är sålda på medeltiden satt som två fågelholkar, maffiga stridsscener!

Innan de åkte hem igen hälsade vi på pappas kusin som precis fått hem två katter, Simon o Leon...så söta men lite skygga.

Over and out



Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0